måndag 30 juli 2012

men stäng ögonen en sekund och tänk på solen och kallt vatten på fötterna

Oroar mig över saker som inte borde oroa mig.
Får ont i magen över allt det där lilla.
Igen.
Ont i magen över att jag fortfarande inte är godkänd i ett ämne, och att jag har skjutit 7 veckor på att åtgärda det. Nu har jag bara 3 veckor kvar.
Ont i magen över att jag inte kan spela gitarr än. Att de bara står där och tittar på mig och jag har låtit tomma timmar passera utan att ta upp dem. Att jag troligtvis kommer vara en ännu större besvikelse nu. Nästa vecka kommer vi repa igen för första gången på hela sommaren. Ont i magen för allt det. Ont i magen för att jag vill men inte kan och inte har vett nog att lära mig. Ont i magen för att jag är dålig. Sämre.
Ont i magen över att pengarna är slut och lönen inte kommer på länge än. Ont i magen över att jag inte ens kan sköta det jag ska. Att mitt rum ser förjävligt ut igen. Och att jag gör det likaså.
Ont i magen över att jag varken är snygg, smal eller smart längre. Ont i magen över att jag har tappat allt som jag har identifierat som mitt.
Ont i magen över allt som hänt.
Ont i magen över allt som inte hänt.
Ont i magen över allt som kommer hända.
Ont i magen över oförmågan att uppskatta något.
Ont i magen över feghet, rädsla, blyghet och allt det där som hindrar mig.

JÄVLA ONT I MAGEN HELA TIDEN. 

Har haft en fin helg med en fin vän någonstans där internet knappt fanns och solen lyste. Har badat, promenerat och skrattat tusen skratt. Inte ont i magen över helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar