fredag 9 december 2011

you may say im a dreamer

Det är en bra ensamkväll ikväll, även fast jag är ensam!
Jag vet inte varför jag mår bra just ikväll, men det känns dumt att ifrågasätta, för då kommer humöret sjunka till minussidan igen. Kanske för att gitarren ligger bredvid mig utan att vi är osams ikväll. Kanske för att jag får sova hur länge jag vill imorrn, för att jag ska ta en promenad när jag har vaknat och förhoppningsvis köpa åtminstone en julklapp. För att jag kanske kan leka med den nya kameran imorrn, för att jag får pussas med Hjärtats Prins och Lilla Hjärtat.

Så, eftersom humöret tillåter det så drömmer jag ikväll, jag drömmer glada drömmar. Som är glada även fast de inte innehållar pussar eller långa kramar eller kärleksbrev.
Jag drömmer om London, jag vill dansa runt på the streets of London NU, jag vill räkna mina pengar 100 gånger om dagen och ha ont i magen över att de måste räcka. Jag vill vika mig dubbel av skratt för att alla är så fina, för att Celina kommer säga bittra saker som är asroliga utan att hon tänker på det, för att Angelica kommer kalla allting för "lovely" och alla för "love", för att Isabelle kommer vara så stunning och för att hon har sånt härligt skratt, för att Ellen kommer skratta mitt cp-skratt (höhöhöhö) och för att hon är så allmänt skön, och för att Alex alltid är så flipp och kommer vara ännu mer Beatles-ish.
Och för att vi alla kommer ha så himla roligt, åh!

Jag vill liva upp vinterkylan oxå, nu på en gång, jag vill dricka vin med mina freaks och lyssna på Sugarplum på jättehög volym och skriksjunga med och dansa både till alla spf-låtar och till Good Morning Herr Horst av Mando.
Och jag vill krypa ihop med en kopp té på Kalles och prata bort en hel eftermiddag, jag vill gå runt i vintermörkret och shoppa julklappar och sen åka nattbussen hem med vapen och ammunition i lurarna.

Men imorgon ska jag och Bellis ut i vildmarken, hem till Celina, och fangirla och titta på film, och det kommer bli gos, just nu blir inte mitt liv mer gos än så, men jag är nöjd ändå, någonstans i mig finns ett lugn och jag vill aldrig att det ska försvinna, det passar mig fint att må såhär.

Så, nu ska jag dega lite, sen ska jag fortsätta öva på gitarren, tills jag sätter plocket till Caroline.
Vad är det med December egentligen att vara så fin?
PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar