måndag 26 mars 2012

reach a new kind of high

Undviker att gå in på bloggen när jag vet att jag för en gångs skull har ett viktigt inlägg att skriva. Har skrivkramp för tillfället och har tappat all inspiration.
Från att sitta och slå med pennan i bordet och titta ut i luften till att öppna alla garderober och vända upp och ner på dem innan jag hittar något att ha på mig.
Livet stakar sig framåt helt enkelt.
Men det finns fina stunder. Som igår, när jag låg med linne i solen och fick röda överarmar, var och pratade med och om bandet och saker där ikring och avslutade med ett par timmar i hamnen med en grönhårig vän till mig som jag håller av väldigt mycket.
Det var en fin söndag.
Idag hade jag matteprov och jag orkade inte ens bli nervös. Det säger en del.

Lever för solen nu. För annalkande lov och för studiebidraget som dimper in på kontot om 2 dagar, efter en månads bankrutt.
Kommer eventuellt, förhoppningsvis att på ett eller annat sätt jobba i påsk, har inte någon superfenomenal arbetsmoral, men jag tar vilket jobb som helst och får det gjort. Tycker jag. Och pengar är pengar, och jag vet få personer som är på pengakåta som jag.
Glömmer bort att ta medicin och avslutar alla dagar med rödsprängda ögon och kliande näsgångar. Jävla pollenallergi.

Nu ska jag titta på tv en stund och sen sova, god natt och, trots att det låter klyshigt, så fånga dagen. För solen skiner och det gör ni också.
PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar