fredag 30 mars 2012

98 things you don't even care about

1. Tre namn jag lyssnar till:
Emelie, Mimmi och Momo

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Alla bottenlösa tankar och djupa resonemang, eventuellt. 
Min humor brukar jag annars stoltsera med.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Precis allting annat.

4. Detta är jag rädd för: Mig själv. Riktiga känslor. Smärta.

5. Tre saker jag vill ha varje dag: Närhet. Distans. Size 0.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Delge mina tankar till andra. Ta initiativ till Första Kyssen. Föra ett normalt samtal med någon jag inte känner.

7. Detta tycker jag om att göra: Umgås. Pussas. Skratta. Skriva. Hoppa i sängen.

8. Detta vill jag göra just nu: Gå ner i vikt. Hitta skrivlusten.

9. Bästa känslan: Äkta glädje. Bra samvete. Förlåtelse.

10. Värsta känslan: Skuld. Osäkerhet. Ångest. Att alltid, alltid, alltid bli missförstådd.

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har: Acceptans och tålamod.

12. Är jag kär just nu? Jag önskar att jag var det, att hela världen gungade och brann. Men det glöder inte ens i askhögen längre.

13. Jag vill gifta mig: Ja. Om jag är i ett förhållande där det känns rätt.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Veta vad lycka är. Bli mer än 'okej' på gitarr. Bli älskad. Älskad. Resa jorden runt. Skriva en bok.

15. Min käraste ägodel: Min iPod. Det är något visst.

16. Något jag vill ha i present: Lycka och kärlek.
Upplevelser, laserbehandling för att få bort hårväxt, en ny TV.

17. Detta har jag på mig just nu: Pyjamasbyxor, smutsigt linne och en rosa velourtröja.

18. Favoritkläder: På mig vet jag inte, men på andra tycker jag om kjolar och klänningar. Finns så många som har så underbara stilar.

19. Favoritdjur: Katter. Tycker nog egentligen om de flesta djuren.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Vet inte om jag kan sätta in mig i en stil. Vet att jag lyssnar nästan uteslutande på svensk musik, men inte så mycket mer. Om man placerar sig i ett fack blir någon alltid upprörd och vill säga emot.

21. Favoritlåt just nu: Berg och Dalvana kommer alltid alltid alltid finnas i toppen. Annars 999 kanske.

22. Roligaste ämne i skolan: Människans Språk i inlärningssyfte. Svenska ur kreativ vinkel.

23. Tråkigaste ämne i skolan: Vet inte om något ämne är tråkigt egentligen. Men har så mycket problem i skolan överlag just nu. Engelskan går väl inte så strålande, men släpar efter i nästan alla ämnen.

24. En bok jag gillar: Som jag önskar att jag kunde skriva något intressant här.

25. En film jag älskar: Har nog inte befogenhet att uttala mig med tanke på att jag tittar på Big Brother på kvällarna.

26. Favorit tv-program? Just nu Scrubs. 

27. Favoritdoft: Som det luktar i vårt garage. Som det luktade i mormor och morfars sommarstuga. Så som Lovis luktar.

28. Detta äter jag gärna: Antar allt. Har en smoothieförälskelse nu dock.

29. Dricker helst: Rödvin.

30. Favoritgodis: Inget slår plockgodis.

31. Hit vill jag gärna åka på semester: Sydamerika. Asien. Var som helst, finns miljoner platser jag vill se.

32. Färg på mina ögon: Melerade, skiftar efter ljus och klädsel. Brukar säga gröna mest för att jag tycker att gröna ögon är så fantastiskt.

33. Min längd: 165.

34. Jag tror på: Jag vill tro på kärleken. Jag måste tro på den. Om något, så det.

35. Jag spelar: Delvis gitarr. Men mest spelar jag bara glad.

36. Person jag beundrar: Lovisa. Min syster. Fridah. Finns något beundransvärt i alla.

37. Så här bor jag: I ett litet hus på landet utan trappor och utan inspiration.

38. Antal döda krukväxter i hemmet: Trodde att min garderobsblomma var död, men det verkar ha återhämtat sig. Så 0.

39. Det här tänder mig: Närhet. Kyssar. Jag vet inte egentligen.

40. Det här gör mig avtänd: Arrogans. Yta. Brist på personlighet. Jag själv.

41. Favoritfärg: Rosa, som den objektifierade kvinnan tillika dåliga feminist jag är.

42. Favoritcitat:For diamonds do appear to be just like broken glass to me
alternativt
Tid, du är dig inte lik 

43. En hemlighet jag vet: Ifrågasätter värdet i den här frågan. Vad jag vet är väl i så fall mellan mig och den som berättade hemligheten.

44. Bästa present jag fått: En rosa bil med Orlando Bloom, mig själv och vårt kärleksbarn i. För hundra år sen blev jag även glad över mina första hårextensions.

45. Senast köpta skiva: Köper aldrig skivor. Men ska köpa Röd, En Plats i Solen och Jag är Inte Rädd För Mörkret. Sen någon gång.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Mina ögon tror jag. De är det enda jag har fått uppriktiga komplimanger för.

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Precis. Allt. Annat.

48. Udda förmåga/egenskap: My breasts can always tell when it's gonna rain.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Överkörd.

50. Vad lyssnar du på just nu? Engelska Hagnesta Hill.

51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Hängt i skolan, varit på föreläsning, gråtit vid matbordet.

52. Var är dina föräldrar födda? Elsewhere.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Jag vet inte. Någon app antar jag.

54. Vilket är ditt favoritcafé? Kalle.

55. När badade du i en pool senast? Någon vecka sen på badhuset.

56. Har du varit med i någon skolpjäs? För hundra år sen, ja.

57. Hur många barn vill du ha? Jag vet inte om jag kommer skaffa barn. Troligtvis. Men den tanken gör mig så illamående nu. Jag kan inte ta hand om eller uppfostra någon. Jag är inte lämpad för att vara förebild.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? De som inte har någon musikstil utan bara vill passa in i någon sorts form. Det förekommer på flera plan, och gör mig illa till mods.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Nej, men jag önskar att jag visste. Det känns fruktansvärt barnsligt att inte ha en politisk åsikt. Men jag har så svårt för politik, det är det nya religion. Jag vill nog vara något jag inte är. Vissa människor äcklar mig, och tanken på att dela politisk åsikt med dessa äcklar mig lika mycket.

60. Vad har du för TV-kanaler? 57 kanalar, satelliter i en ring. 

61. Har du åkt moped någon gång? Ja, det var det coolaste mitt 15-åriga jag var med om tror jag. När han som jag blev så kär i skjutsade mig på sin moped, trots att mina kompisar tjatade om att få åka.

62. Har du busringt någon gång? Ja.

63. Har du fått felparkeringsböter? Har inte körkort och har aldrig suttit framför en ratt. Men jag antar att jag parkerar som en gudinna.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Fallskärm kanske. Jag är ingen adrelinsökare men skulle nog kunna göra det.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Kenya. Vill så otroligt mycket längre bort.

66. Har du en egen trädgård? Egen. Nej.

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier? Kärleken för Sailor Moon sitter kvar från barnsben. Men det är inte speciellt bra alls.

68. Kan du alla orden i nationalsången? Jag tror inte det. Men man får ju inte sjunga den i alla fall, så det kvittar.

69. Badkar eller duschkabin? Badkar. Jag älskar att bada.

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Jag har inte sett så mycket film den senaste månaden. Och de jag har sett har varit nattfilmer i American Pie-nivå. Säger tillräckligt.

71. Favoritpizza? Tropicana, men ananas, banan och curry på.

72. Chips eller popcorn? Det beror på humöret.

73. Vilken färg på läppstift använder du? Allt från brunt till rosa till svart.

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Går det ens? Eller snarare, vad vill man uppnå med det?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nej, jag är inte modellmaterial. Så att säga.

76. Apelsin- eller äppeljuice? Det varierar.

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Slynet tror jag, på Pizza Hut i Stockholm.

78. Favoritchoklad? Vanlig Marabou Mjölkchoklad. Den är alltid bäst.

79. När röstade du senast? Jag är ju bara 17 så jag kan ju inte ha någon åsikt i alla fall.

80. När åt du en hemodlad tomat sist? I somras.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nej, aldrig någon pokal. Vann en novelltävling när jag gick i fyran. Så mycket större bravader har jag aldrig lyckats med.

82. Är du bra på matlagning? Nej. Jag kan laga mat. Knappt.

83. Klarar du att tanka själv? Det vet jag inte.

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?Nej.

85. Pepsi eller Coca Cola? Coca-Cola. Men hällde nyss ut 1,5 liter cola i vasken.

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Inte uniform, men arbetskläder.

87. Vad var det senaste du handlade? En smoothie på Squeezed Up.

88. Har du kräkts offentligt: Ja, när jag gick i sjuan en gång. Och på ett bröllop.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Vet inte vad som är mest orimligt.

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja det tror jag.

91. Har du ringt något betalnummer?Jo, det har jag säkert.

92. Kan man vara vän med sitt ex?Nja. Kan kan man väl, men jag tycker att det blir en knepig vänskap.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Jag vet inte.

94. Hade du mycket hår som liten bebis? Jag tror inte det. Inte utöver det vanliga i alla fall.

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Två gamla vänner som jag inte har pratat med på över ett halvår. Jag borde byta.

96. Vad har du i din väska? Ibland har jag allt jag behöver, men ibland har jag ingenting. Ofta har jag datorn, pengar, pennor, nycklar, ipod, mobil eventuellt en tändare. Men de brukar försvinna.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig: Boar in mig i en hög av täcken och kuddar. Ibland ler jag tills jag somnar, det är det bästa som finns tror jag.

98. Vad är du tacksam för idag? För mycket. För att det finns människor som VILL vara med mig. För att det finns lite hopp för mänskligheten. Jag borde vara tacksam för mitt eget liv. Men det finns inget jag är så respektlös mot som mig själv. Jag är tacksam för all bra musik. För min skola. För alla spännande människor och platser jag sett.
För att sommaren hägrar i horisonten. För att det är lov.
För att jag slipper ställa väckarklockan imorgon och för att jag får arbeta (och i förlägning tjäna pengar) i veckan. För att jag inte blir utkickad ur bandet. 
För att någonstans ligger Hjärtats Prins och Lilla Hjärtat och sover och drömmer vad jag hoppas är vackra drömmar. För att jag inte behöver vakna alls imorgon om jag inte vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar