söndag 8 april 2012

may i please be yours? can you, please please, let me in? could you make this night our night?

Trodde att jag skulle ligga i min säng hela dagen, se solen gå upp och gå ner.
Men jag tog mig spontant till en nyöppnad biograf. Såg Hungergames. Grät mig igenom hela filmen.

Vad som händer nu vet jag inte. Väntar på middagen, mest för att det är min enda kvällsplan. Mår illa efter påskgodis och biopopcorn.

Vill helst svepa in mig i varma kläder, sitta vid vattnet och titta ut över den stad som håller mig fången. Sitta där tills händerna blir vita och stela av köld. Tills benen blir stumma och hela kroppen slutar fungera. Dra en filt om dig och mig, halvsova och se solen kika fram och sprida ljus över den här förbannade staden igen.
Men det blir en ensam natt. En ensam natt i min rosa dröm till flickrum. Mitt egen lilla cell i det här fängelset till stad.

En dag blir jag fri.
En dag.
Det jag gör nu, är att invänta sommaren. Är att invänta livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar