söndag 1 april 2012

there is so much beauty and then there is me

Fenomenet söndagsångest har släppt något så otroligt sen jag började på gymnasiet. Måndagar börjar med sovmorgon och i skolan finns min underbart supermysiga klass.
Men de bästa söndagarna är fortfarande de när man vet att man är ledig dagen efter. Och idag var en extra fin dag, jag hade massor med tid, ni vet. Ljus och stor tid. Jag hann med massa "måsten" och träning. Åt brunch och fick besök mitt i av mina bästa vän, den finaste av alla på hela jorden.
Hon följde med mig och mamma till Hälla, vi fördrev tid och jag köpte lite sånt som behövs. Beroende på hur man definierar behov.
Vi åt tidig middag på Pizza Hut. Pratade om att prata om andra saker. Att vi har bytt ut skvaller mot politik och skvaller mot funderingar och känslor. Att tiden går och vi med den.
Finns ingen som känner mig som hon, min stora trygghet.

Imorgon ska jag repa, träffa min fantastiskt duktiga syster och mot kvällen träffa en gammal vän. På tisdag ska jag jobba, vill ju självklart helst bara sova bort det här lovet. Men cash is king.

Nu: sova.
PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar