måndag 8 augusti 2011

en av alla tusen och åter tusen

ten thousand people, maybe more
people talking without speaking
people hearing without listening
people writing songs that voices never shared
and no one dared, disturb the sound of silence

Det går runt i huvudet på mig, jag är glad för att jag hittade en sr-app och hela vägen hem till L kunde jag lyssna på Annika Norlins sommarprat från -08, har velat höra det sen jag läste hennes namn i listan över årets sommarpratare för tre år sen. Det var fantastiskt bra. Började lyssna på Lalehs sommarprat oxå, men efter Annika var det svårt att uppskatta, men när hon å andra sidan inledde med att läsa inledande citat höjdes det allmäna betyget.
Det märks att sommaren börjar glida mot sitt slut. Hösten vinkar i horisonten och stickade tröjor och mössor approaches. Men det är lång tid kvar än, många dagar i shorts och linnen.

På nattbussen hem slog det mig, att en person kan vara så mycket mer "hemma" än en plats någonsin varit, och att självklarhet inte gärna kommer fram självmant. Och att det är en underbar känsla, precis som längtan kan vara när man äntligen känner lukten av det man saknat igen. Mina tankar är ett par hundra meter bort, precis var vet jag inte riktigt. Hos någon som jag saknat i flera veckor nu, som jag aldrig, har jag insett, kommer vilja vara utan. Hos gyllenblonda lockar och ironiska skämt, hos någon med ett brilliant mind. Jag längtar, och hoppas, att det inte är alltför många, långa dagar kvar till jag kan känna den lukten, av en av jordens finaste människor. Du är min hjälte för du vågar vara rak.

Klockan tickar på, och är redan över 1 igen, det blåser ute och i mitt huvud, och kanske på månen, i sann kent-anda, vilket leder mig till min önskan om att Jocke Berg är en av 2012's sommarpratare, för det vore så fruktansvärt priceless, och nästan intimt.
Shufflar lite spotify och lyssnar på Tori Amos och kan bara hålla med; snow can wait, i forgot my mittens.

Det får avsluta, för mina ögonlock saknar varandra, och mina ögonfransar vill ligga tätt tillsammans, och min hjärna måste få stänga av ett tag, jag har en känsla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar