tisdag 16 augusti 2011

x Telling me about the loss of something dear at the age 16

Tack Hello Saferide för den extremt passande rubriken, Tack mamma och pappa för att jag föddes på nittiotalet och tack JK Rowling för att du tog mig till Hogwarts för första gången redan innan jag ens varit på min egen skola än. Tack Daniel, Rupert och Emma för att ni personifierade 3 av mina bästaste vänner perfekt år efter år. Tack för alla stunder vi har haft tillsammans i Diagonally, Hogwarts, Kråkboet, Gringotts, Little Whinging, Kings Cross och alla andra platser.

Nu har jag läst alla böcker, och sett alla filmer. Och det är verkligen en del av min barndom som jag sa hejdå till idag, i en svettig biosalong. Barnårens väntan på nästa film - nästa bok, är över. Slut. Det är det här det är.
Så, ett tack till Stephanie Meyer för att du levererade Twilight till alla oss HP-teens som behöver lite mer magi och lite mer romans innan vi är tillräckligt gamla för att våga leva helt i verkligheten, eller skapa vår alldeles egen fantasivärld.

Jag föddes helt rätt, jag hör hemma precis här,
Nox.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar