tisdag 4 oktober 2011

green and red and yellow [and a hint of brown]

Nu bor det inga får vid mig längre, det är ingen grön skog vid mig längre och det hänger inga hängstolar här ute längre.
Nu är det oktober istället, och allt sprakar i varma färger för att jämna ut att det blir kallare i luften. Det är blåsigt och stundvis regnigt och lusten att gå ut är... ganska obefintlig.
Men jag längtar lite till en solig helg, när jag kan sparka i alla färgglada lövhögar med svarta Martens, och sitta nere i hamnen där det egentligen är lite för kallt för att bara sitta nu, och titta på det kalla vattnet och vända huvudet mot solen och blunda. Bara bli sådär skönt tom i huvudet. Borra ner näsan i en stor halsduk och sticka ner mina kalla händer i mina rosa, luddiga vantar. En sån dag när man måste ha solglasögon ute, en sån dag vill jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar